pátek 30. ledna 2015


Záleží na nás, v jakých barvách se budeme dívat na svět!

Každý jistě zná ten pocit, kdy ráno otevře šatní skříň a pomyslí si: „Vždyť nemám co na sebe!“, i přesto, že je skříň od pohledu přeplněná. Hlavní problém většinou tkví v tom, že zde člověk může najít věci všech možných barev i střihů, více či méně pohodlných kousků oblečení, což na nás ve výsledku působí značně chaotickým dojmem.

Ne nadarmo se říká, že šaty dělají člověka. Každý mi dá jistě za pravdu, že jestliže si člověk na sebe obleče něco, v čem se cítí opravdu dobře, odvede jakoukoliv činnost podstatně lépe a s příjemnějším pocitem, mnohdy i s úsměvem na tváři. Oproti tomu, když má člověk pracovat a komunikovat s ostatními lidmi v momentě, kdy si sám připadá neupraveně. Vše se mu pak dělá tak nějak obtížněji, s menší chutí do akce.



To, co máme na sobě, jak vypadáme, vědomky i nevědomky působí na nás i okolí. Každý má oblíbenou nějakou barvu, protože se v ní přirozeně cítí dobře. Kdo by nechtěl tento pocit zažívat každý den? Pocit, kdy víte, že vám to, co máte právě na sobě, skvěle sedí. Kdy vás každý pochválí, jak vám to dnes sluší a že je radost se na Vás dívat.

Vzhled je jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují první dojem. V odborných literaturách se uvádí, že naše vizáž tvoří přibližně 55% z celkového prvního dojmu, který na člověka uděláme. Převyšuje to dokonce i to, jak se vyjadřujeme, jaká používáme gesta. Proto není na škodu vědět, v jakých barvách působíme na ostatní, ale především na sebe, příjemněji. Ve chvíli, kdy máme na sobě barvu, která se nehodí k našemu typu pleti, barvě vlasů a očí, veškeré nedokonalosti i ty, kterých si běžně nevšimneme, jsou daleko výraznější a upoutají naši pozornost. Člověk, se kterým se bavíme, tím pádem nevnímá jako dominantní naše oči a to, jací jsme jako osobnost, ale právě tyto nedostatky.


"Oblékejte se tak, jako by to bylo naposled!" (Coco Chanel)


K tomu, aby člověk zjistil, jaké odstíny jednotlivých barev podtrhnou jeho osobnost, slouží barevná typologie. Já osobně využívám tzv. šátkové metody, díky které jsem vám schopna určit přesné odstíny barev nejlépe padnoucích vašemu typu. Tyto barevné osobnostní typy mám rozdělené do 12 kategorií. Někdo může znát základní rozdělení na jaro, léto, podzim, zima. Já však tyto jednotlivé kategorie dále dělím na další 3 podkategorie, tím docílím přesnější definice odstínů.


To, co si člověk vezme ráno na sebe, bude řešit každý den. Tomu se nikdo nevyhne. Proto si myslím, že je opravdu důležité tomu věnovat značnou pozornost, neboť to může pozitivně či negativně ovlivnit celý náš den, naše výkony, komunikaci s ostatními a náš vlastní pocit. Ráda Vám pomohu objevit barvy a střihy, které nejlépe vystihnou Vaši osobnost!



V.M.

čtvrtek 29. ledna 2015

Moje cesta ke kráse a zdravému sebevědomí

Narodila jsem se do velice početné rodiny, mám 7 sourozenců. I kdybych v životě nezažila nic zajímavého a přínosného, tento fakt to zcela nahradí. Člověk se totiž musí naučit být tolerantní, vycházet s různými typy lidí, ale také v určitých chvílích umět prosadit svůj vlastní názor, což se každému v životě hodí. Vzhledem k tomu, že jsem nejstarší z holek, měla jsem privilegium mít vždy nové oblečení, ale zároveň také povinnost pečovat o něj takovým způsobem, aby ho po mně mohly nosit ostatní sestry. Díky tomu jsem si ke svému oblečení vytvořila jistý vztah.


Jako malá holka jsem se vyžívala v navrhování šatů, kombinování barev. To trvalo do chvíle, kdy jsem svoji pozornost přesunula na školu. V tu chvíli jsem svému vzhledu nedávala takovou váhu, jaká se u dívek v pubertálním věku očekává. V realitě to vypadalo tak, že jsem každé ráno sáhla po prvním, nejméně nápadném kousku oblečení, aby si mě nikdo moc nevšímal, nestarala jsem se o pleť.

Během studia na gymnáziu se kolem mě najednou začala objevovat spousta hezkých kluků. Tehdy jsem si uvědomila, že bych svůj vzhled neměla dávat na vedlejší kolej. Postupně jsem v sobě začala znovuobjevovat vášeň k barvám, vhodným kombinacím, módě a péči o pleť. Je to až neuvěřitelné, ale v ten moment jsem se opět začala usmívat na svět, viděla jsem veškerou krásu kolem sebe, ale především i tu vlastní. Vnitřně jsem opravdu rozkvetla. Tento pocit bych přála zažít každému! Najednou mi lidé v mém okolí začali říkat, jak mi to dnes sluší, jak jsem hezky sladěná, jak to dělám, že se stále usmívám a spoustu dalšího. Nedávala jsem tomu však velkou váhu.


V maturitním ročníku jsem se však zamyslela, proč bych se tomu, co mě baví, nemohla věnovat na profesionální úrovni? Vždyť co je víc, než dělat to, co vám dodává úsměv na rtech? Sebrala jsem tedy veškerou odvahu a přihlásila se na různé kurzy vizáže a stylu u opravdových profesionálů, kteří se této problematice věnují nejméně 15 let. Opravdu mě potěšilo, když mě odbornice na typologii barev upřímně pochválila, že se jí za celou svoji profesionální dráhu vizážistky nestalo, že by někdo tak přirozeně a bez delšího váhání vnímal barvy tak, jako já.

Díky známým a přátelům, kteří se pohybují v podnikatelských sférách, se mi dostalo příležitosti spolupracovat s jednou z nejkvalitnějších kosmetik, Artistry. Vzhledem k předešlým zkušenostem z oblasti MLM a přímého prodeje jsem v tomto viděla velký potenciál. Záhy jsem zjistila, že jsem se nemýlila! Po čase jsem se tomu tedy rozhodla věnovat naplno.

"Budoucnost patří těm, kdo věří svým krásným snům." (E. Roosevelt)


Zjistila jsem, že mě opravdu obohacuje pomáhat ostatním, aby objevili sebe sama, svoji vlastní krásu. Líbilo se mi, když jsem měla možnost lidi naučit, jak se nalíčit na běžný den či významnou událost, a kdy se všichni na sebe najednou usmívali do zrcadla. Když i sami muži během konzultací barevné typologie začali vnímat to, jaké barvy jim sluší, či nikoliv. Tyto momenty ve mně nastartovaly touho, všechny své znalosti předat dál. Věřím, že tento skvělý pocit může zažít každý!


"Ať už si myslíte, že něco dokážete, nebo nikoliv, pokaždé máte pravdu!" (H. Ford)


V.M.

úterý 27. ledna 2015

Jak vzory mění naši postavu

Věděli jste, že vzory dokážou opticky zvětšit či zmenšit naši postavu? Emotikona smile

Červený kruh obou obrazců má stejný průměr. Liší se pouze velikost vnějších kruhů. Když si za ČERVENÝ KRUH dosadíme NAŠI POSTAVU, zjistíme, že MALÉ VZORY postavu opticky ZVĚTŠUJÍ, kdežto VELKÉ VZORY postavu ZMENŠUJÍ. 

Z toho vyplývá, že např. osoby, které jsou menšího vzrůstu, by měly volit spíše menší vzory než velké,aby opticky působily větší, než ve skutečnosti jsou. :) 


V.M.