Záleží na nás,
v jakých barvách se budeme dívat na svět!
Každý jistě
zná ten pocit, kdy ráno otevře šatní skříň a pomyslí si: „Vždyť nemám co na
sebe!“, i přesto, že je skříň od pohledu přeplněná. Hlavní problém většinou
tkví v tom, že zde člověk může najít věci všech možných barev i střihů,
více či méně pohodlných kousků oblečení, což na nás ve výsledku působí značně
chaotickým dojmem.
Ne nadarmo
se říká, že šaty dělají člověka. Každý mi dá jistě za pravdu, že jestliže si
člověk na sebe obleče něco, v čem se cítí opravdu dobře, odvede jakoukoliv
činnost podstatně lépe a s příjemnějším pocitem, mnohdy i s úsměvem
na tváři. Oproti tomu, když má člověk pracovat a komunikovat s ostatními
lidmi v momentě, kdy si sám připadá neupraveně. Vše se mu pak dělá tak
nějak obtížněji, s menší chutí do akce.
To, co máme
na sobě, jak vypadáme, vědomky i nevědomky působí na nás i okolí. Každý má
oblíbenou nějakou barvu, protože se v ní přirozeně cítí dobře. Kdo by
nechtěl tento pocit zažívat každý den? Pocit, kdy víte, že vám to, co máte
právě na sobě, skvěle sedí. Kdy vás každý pochválí, jak vám to dnes sluší a že
je radost se na Vás dívat.
Vzhled je
jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují první dojem.
V odborných literaturách se uvádí, že naše vizáž tvoří přibližně 55% z celkového prvního dojmu, který na člověka uděláme. Převyšuje to dokonce i to, jak se vyjadřujeme,
jaká používáme gesta. Proto není na škodu vědět, v jakých barvách působíme
na ostatní, ale především na sebe, příjemněji. Ve chvíli, kdy máme na sobě barvu,
která se nehodí k našemu typu pleti, barvě vlasů a očí, veškeré
nedokonalosti i ty, kterých si běžně nevšimneme, jsou daleko výraznější a
upoutají naši pozornost. Člověk, se kterým se bavíme, tím pádem nevnímá jako
dominantní naše oči a to, jací jsme jako osobnost, ale právě tyto nedostatky.
"Oblékejte se tak, jako by to bylo naposled!" (Coco Chanel)
K tomu,
aby člověk zjistil, jaké odstíny jednotlivých barev podtrhnou jeho osobnost,
slouží barevná typologie. Já osobně využívám tzv. šátkové metody, díky které
jsem vám schopna určit přesné odstíny barev nejlépe padnoucích vašemu typu.
Tyto barevné osobnostní typy mám rozdělené do 12 kategorií. Někdo může znát
základní rozdělení na jaro, léto, podzim, zima. Já však tyto jednotlivé
kategorie dále dělím na další 3 podkategorie, tím docílím přesnější definice
odstínů.
To, co si
člověk vezme ráno na sebe, bude řešit každý den. Tomu se nikdo nevyhne. Proto
si myslím, že je opravdu důležité tomu věnovat značnou pozornost, neboť to může
pozitivně či negativně ovlivnit celý náš den, naše výkony, komunikaci
s ostatními a náš vlastní pocit. Ráda Vám pomohu objevit barvy a střihy,
které nejlépe vystihnou Vaši osobnost!
V.M.